wtorek, 26 maja 2015

JAK ŻYĆ?

Zadaj sobie pytanie. Czy wiem, jak należy żyć? Jeżeli tak, to skąd masz tą pewność, że żyjesz dobrze, właśnie tak jak powinieneś? Zastanów się, czy przez to jaki prowadzisz tryb życia jesteś szczęśliwy. Jesteś szczęśliwym człowiekiem? Dlaczego? Zastanów się, dlaczego nakłaniam Cię do głębszych rozważań. W prawie każdym moim poście, chcę nakłonić Cię do rozmyślania na temat Ciebie. Chcę, żebyś Ty sam poznał siebie lepiej. Teraz znowu zmuszę Cię do myślenia. Dlaczego chcę, żebyś Ty sam się lepiej poznał? W dzisiejszym Świecie ludzie zaczynają się zatracać. Wszyscy stają się tacy sami. Co raz mniej osób ma własne zdanie, kieruje się tym, co robią inni. Dlaczego? By się nie wyróżniać z tłumu, bo po co narażać się na dziwne spojrzenia i słuchać jak ludzie wokół Ciebie szepcą "Zobacz, jak on się zachowuje", "Posłuchaj co on mówi". Boimy się tego, co myślą o nas ludzie, ale czy zdajemy sobie sprawę z tego, co my sami mamy do powiedzenia na nasz temat? Po wpisaniu w wyszukiwarkę zdania "Jak powinno się żyć?" wyszły mi porady żywieniowe, strony na których pisało, jak być piękną kobietą i cudowną panią domu. Myślałam, że już zrezygnuję z tego tematu, gdy natknęłam się na rady Dalaj Lamy. Chyba dobrze wiesz, kim był ten mężczyzna. Przeczytałam, co było zapisane na stronie i postanowiłam przytoczyć w tym poście moim zdaniem najważniejsze porady, tego człowieka. 

  • Gdy coś tracisz, nie trać tej lekcji.
  • Stosuj zasadę SSS:
*Szacunek do siebie.
*Szacunek do innych.
*Stuprocentowa odpowiedzialność za wszystkie swoje czyny. 
  • Naucz się zasad, tak abyś wiedział jak je właściwie łamać.
  • Nie pozwól, aby mała niezgoda zniszczyła wielką przyjaźń.
  • Spędzaj trochę czasu samotnie każdego dnia. 
  • Bądź otwarty na zmiany, ale nie porzucaj swoich wartości.
  • Pamiętaj, że cisza jest czasami najlepszą odpowiedzią.
  • Dziel się swoją wiedzą, to sposób na osiągnięcie nieśmiertelności.
  • Oceniaj swój sukces przez to, z czego musiałeś zrezygnować, aby go osiągnąć. 

Wydaje mi się, że te rady choć odrobinę wpłyną na Twoje zachowanie. Mi troszeczkę otworzyły oczy i kilkoma z nich mam zamiar się teraz kierować. 

Właśnie teraz wpadłam na świetny pomysł. Przez długi czas nie wiedziałam, o czym dokładnie będzie ten blog. Teraz mnie oświeciło. Na tym blogu, będę zapisywała swoją przemianę. Nie tylko psychiczną, ale i fizyczną, jeżeli taka nadejdzie. Będę zamieszczała tu normalne posty jak do tej pory,ale też wiersze, inspirujące cytaty, pochwalę się rzeczami, które zrobię, pomimo mojego strachu przed nimi. 

Jak już raz napisałam. Zaczynam teraz i tutaj, to Ty decydujesz kiedy i gdzie zakończy się moja przygoda. Miłego dnia, bądź zdrów mój Czytelniku. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz